خانه‌ی ادبیات پیشروی ایران

خبرگزاری ایسنا – خبر انتشار شماره پانزدهم خوانش

پانزدهم دیماه هزار و سیصد و نود دو

0

شماره پانزدهم فصلنامه ادبی «خوانش» ویژه ژیژک منتشر شد

به گزارش خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این شماره از فصلنامه «خوانش» شامل بخش‌های: اندیشه، داستان، ترجمه، نقد داستان، مقال، شعر، ویژه‌نامه شعر دهه هفتاد و ویژه‌نامه اسلاوی ژیژک است.

در بخش اندیشه، «ویژه‌نامه تفسیر، تمثیل، تحلیل»، «عملکردهای تفسیر، ادبیات پزشکی»، «دیالکتیک تمثیل‌ها، ماتریالیسم تاریخی در آثار بنیامین»، «از خواب دیدن تا دیدار با ندیدن» و «خواب و تفسیرش» منتشر شده است.

بخش مقاله هم با «تاریخگرایی نو»، «نقد شعر ایده‌هایی در باب وضعیت انتزاعی شعر در ایران» و «گذر از ناخودآگاه زبان یا من بیرون از خطاب پروانه‌ها ایستاده‌ام» همراه است.

همچنین در بخشی ویژه شعر دهه هفتاد، گفت‌وگو با محمد آزرم، مهرداد فلاح و مهرنوش قربانعلی منتشر شده است.

این مجله بخشی ویژه نیز مختص ژیژک دارد شامل مقاله‌هایی از این فیلسوف با نام‌های «فلسفه مکالمه نیست»، «حقوق بشر در تخم مرغ شکلاتی» ‌و «تاریخ علیه تاریخ‌گرایی». «الهیات مدرنیته» نام دیگر مقاله منتشرشده در این بخش است.

شماره ۱۵ «خوانش» با نام‌هایی همچون حنیف قریشی، ای. ال. دکتروف، شهریار وقفی‌پور، عباس صفاری، هرمز علی‌پور، سیاوش جمادی و… همراه است.

شماره جدید فصلنامه ادبی «خوانش» ۱۲۸ صفحه دارد و با صاحب‌امتیازی و مدیرمسؤولی بهناز صالحی و دبیری رضا زنگی‌آبادی با قیمت ۷۰۰۰ تومان منتشر شده است.

برای مشاهده خبر کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.